Haber

Uzaktan eğitimde motivasyon ve verimlilik nasıl artırılır?

Uzaktan eğitimde motivasyonu ve verimliliği artırmak için tekliflerde bulunan Atlas Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi. Ülfet Uzunkoca, akademisyenler ve öğrenciler arasında net iletişim kanalları kurmanın ve karşılıklı beklentileri netleştirmenin değerini vurguladı.

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte “uzaktan eğitim”, farklı eğitim tekniklerinin tek mecrada kullanılmasına ve farklı yerlerden erişime olanak sağlayan, hem akademisyenlere hem de öğrencilere esneklik ve kolaylık sağlayan yaygın bir eğitim yöntemi haline gelmiştir. Bu avantajların yanı sıra, yüz yüze bağlantı eksikliği nedeniyle katılımın azalması, bağlantı zorlukları ve teknik sorunlar da dahil olmak üzere dikkatle ele alınması gereken bir dizi durumu da ortaya çıkardı.

Atlas Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Ülfet Uzunkoca, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme deneyimlerini geliştirmek ve akademik hedeflerine ulaşmalarını sağlamak için pratik ipuçları ve stratejiler içeren bir öneriler listesi hazırladı. “Önerilerimizin, öğrencilerimiz için hazırladığımız öneriler listesiyle birlikte kullanıldığında, hem çevrimiçi öğrenmeye yeni başlayan hem de deneyimli tüm akademisyenlere, iletişimden öğrenci başarısını destekleyen ilginç, bilgilendirici ve etkili çevrimiçi deneyimler oluşturmada destek olacağını umuyoruz. ve içerik sağlama ve değerlendirmeye kadar uzaktan eğitime katılım. Diyen Uzunkoca, akademisyenler için uzaktan eğitimde motivasyon ve verimliliği artırma yollarına dair bahis konularını aşağıdaki formda anlattı:

TEKNOLOJİ VE DERS MATERYALLERİ

Teknoloji Erişimi:Sınıf etkinlikleri için yüksek hızlı bant genişliği temasına güvenli erişiminiz olduğundan emin olun ve derse başlamadan önce dersle ilgili tüm teknolojileri test edin.

Çevrimiçi platforma alışın: Çevrimiçi öğretmeye başlamadan önce, kullanacağınız platformu anlamak paha biçilmezdir. Platformun özelliklerini, araçlarını ve işlevlerini keşfetmek için biraz zaman ayırın ve bunları rahatça kullandığınızdan emin olun.

Teknik zorluklara hazırlanın: Çevrimiçi öğretim yaparken teknik zorluklar kaçınılmazdır, bu nedenle hazırlıklı olmak değerlidir. Teknik sorunlar için bir yedekleme planınız olsun ve sorunları ortaya çıktıkça gidermeye hazır olun. Güvenebileceğiniz kişilerin telefon numaralarını ve e-posta adreslerini bildiğinizden emin olun.

Öğrencilerin teknik sorunlarına ders öncesi duyarlı olun:Derse başlamadan önce öğrencilerin derse aktif katılımını engelleyen bir durum olup olmadığı konusunda geri bildirim isteyiniz.

Net beklentiler yaratın: Öğrencilerin çevrimiçi kursta kendilerinden ne beklendiğinin farkında olduklarından emin olun. Ödevler, tartışmalar ve son tarihler için net yönergeler sağlayın.

Kurs içeriğini güncel tutun: Kurs içeriğinin yeni olduğundan emin olun. Bu, öğrencilerin derse katılımlarını ve ilgilerini korumalarına yardımcı olabilir.

Uygun öğrenme materyallerini seçin: Çevrimiçi kurslar, öğrencileri meşgul eden ve motive eden ilgi çekici ve etkileşimli öğrenme araçları gerektirir. Öğrencilerin ilgisini çekmek ve kurs içeriğini anlamalarına yardımcı olmak için çeşitli multimedya kullanın. Bu, görüntüleri, podcast’leri, etkileşimli sınavları, oyunları ve diğer çevrimiçi kaynakları içerebilir.

Çevrimiçi etkinlikler planlayın ve oluşturun: Öğrenci katılımını, tartışmasını ve eleştirel düşünmeyi destekleyen ilgi çekici ve etkileşimli etkinlikler planlayın. Örneğin, çevrimiçi tartışmalar, akran değerlendirmeleri, grup projeleri ve sanal saha gezileri düzenleyebilirsiniz.

Kamera açılışını destekleyin.

GERİ BİLDİRİM

Düzenli geri bildirim sağlayın: Öğrencilere ödevleri ve katılımları hakkında düzenli geri bildirim sağlayın. Bu onların motive olmalarına ve performanslarını geliştirmelerine yardımcı olur.

Net iletişim kanalları oluşturun: Çevrimiçi sınıflarda siz ve öğrencileriniz arasında net iletişim kanalları oluşturmak paha biçilmezdir. Öğrencilerinizle iletişim halinde kalmak ve sorularını yanıtlamak için e-posta, tartışma forumları, video konferans ve diğer araçları kullanın.

Geri bildirim ve değerlendirme sağlayın: Öğrencilerin ilerlemelerini ölçmelerine ve öğrenmelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için sistematik geri bildirim ve değerlendirmeler sağlayın. Öğrencilerin materyali anlamalarını ve ustalıklarını değerlendirmek için çevrimiçi sınavlar, ödevler ve projeler kullanmayı düşünün.

BAĞLAMA

Sınıf ısınma etkinlikleri oluşturun:Derse 10 dakika geç başlayın ve öğrencilerin kendi aralarında sohbet etmelerine izin verin.

Bir birlik duygusu yaratın: Öğrencileriniz arasında, birbirleriyle etkileşimde bulunmaya ve fikirlerini ve deneyimlerini paylaşmaya teşvik ederek sınıfta bir birlik duygusu geliştirin. Bu, çevrimiçi tartışmalar, grup projeleri ve akran değerlendirmeleri yoluyla yapılabilir.

İşbirliği için fırsatlar sağlayın: Öğrencilerin ödevler ve projeler üzerinde birlikte çalışması için fırsatlar sağlayın. Bu onların birbirlerinden öğrenmelerine ve ekip çalışması becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Çalışma saatleri ve sanal toplantılar sunun: Sanal ofis saatleri veya bire bir toplantılar aracılığıyla kendinizi öğrencilerin kullanımına sunun. Bu, derse daha bağlı hissetmelerine ve bireysel ilgi görmelerine yardımcı olabilir.

Kendini yansıtmayı teşvik edin:Öğrencileri öğrendikleri üzerinde düşünmeye teşvik edin ve niyetlerini ve fikirlerini sınıfla paylaşmaları için onlara fırsatlar sağlayın.

Gelişen bir zihniyeti teşvik edin: Öğrencileri gelişen bir zihniyet benimsemeye ve zorlukları öğrenmek ve büyümek için fırsatlar olarak görmeye teşvik edin. Bu, motive olmalarına ve sınıfla meşgul olmalarına yardımcı olabilir.

Esnek ol: Öğrencilerin ihtiyaçlarına karşı esnek ve duyarlı olun. Çevrimiçi öğrenme zorlayıcı olabilir ve mümkün olduğunda anlayışlı ve uzlaşmacı olmak değerlidir.

Bu stratejileri uygulayarak, öğrencilerin çevrimiçi derslere ilgi duymalarına ve motive olmalarına yardımcı olabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort