Vergiyle ilgili sorulara ‘BEĞEN’ yanıtı verin
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), yapay zekanın kamu sektöründe kullanımına örnek teşkil edecek bir uygulamayı hayata geçirdi.
Dijital vergi asistanı olan ÜZERE uygulaması 7/24 çalışan yeni nesil iletişim kanalıdır. “http://gib.gov.tr”İnternet sitesi üzerinden mükelleflerin kullanımına sunuldu.
Yapay zeka destekli makine öğrenimi ile çalışan dijital vergi asistanı LIKE’a mevzuatla ilgili genel sorular sorulabiliyor.
Diyalog orijinaliyle çalışır
Diyalog bazlı uygulama ile hem dönemsel vergi yükümlülükleri hem de yeni mevzuat gelişmelerine ilişkin bilgiler kullanıcılara en kısa sürede ve ilk elden ulaştırılıyor.
LIKE, motorlu taşıtlar vergisi, konut vergisi, pasaport ve dış hatlar harcı veya cep telefonu IMEI işlemleri gibi vatandaşların günlük hayatına ilişkin birçok konuya ilişkin sorulara yanıt veriyor.
Bu bağlamda BEĞEN, “araba vergisi”, “araç damgası”gibi genel terimlerin yazılması yeterlidir. Uygulama vatandaşın öğrenmek istediği konuyu tespit edip anında bilgilendiriyor.
A.Ş., görev yazısı talebi, damga vergisi beyannamesi, haciz soruşturması, COVİD-19 tedbirlerine uyulmamasından dolayı tahsil edilen idari para cezalarının iadesi, araç sigorta masrafları, miras işlemleri, haksız fiyat artış bildirimi, trafik cezası işlemleri, borç durum mektubu vb. sorulara da yanıt verir.
Detaylı sorular da yanıtlanıyor
Uygulama aynı zamanda daha detaylı vergi bahisleri için de hizmet sunuyor. Örneğin 150 metrekarenin altında ve üstünde bir evin satışında KDV yüzde kaç olacak, galeriden veya galeriden ikinci el araç alımında KDV oranı ne kadar uygulanacak gibi detaylı sorulara da yanıt veriyor. kullanıcı.
LIKE uygulaması da gelen talepler ve mevzuat düzenlemelerine göre sistematik olarak güncellenecektir. Uygulamada cevaplanamayan bir soru varsa birkaç gün içinde cevap sisteme yüklenecek, aynı gün içinde mevzuat düzenlemeleri de dahil edilecektir.